چهارشنبه، 2 آبان 1403
ایده خبر » اقتصادی » هشدار هواشناسی در یزد به صدا درآمد | ورود موج سرما

هشدار هواشناسی در یزد به صدا درآمد | ورود موج سرما

کد خبر: 10606

یزد- مدیرکل مدیریت بحران یزد از صدور هشدار هواشناسی مبنی بر فعالیت موج سرد جوی و ورود سامانه بارشی در این استان خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی ملک‌زاده بیان کرد: وزش باد شدید بعضا با گرد و خاک ، کاهش محسوس دما و احتمال آسیب‌ به محصولات کشاورزی در تمامی شهرستانها از عصر امروز تا اواخر روز پنج شنبه پیش بینی شده است از این رو طی ابلاغی به اعضای ستاد مدیریت بحران استان موارد اعلام شده است.

وی اضافه کرد: احتمال کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا، آسیب‌ به سازه های موقت و آسیب‌ به محصولات کشاورزی از مهمترین اثرات این مخاطره جوی است و انتظار می رود عموم مردم احتیاط لازم در تردد های جاده ای و به کارگیری ایمن از وسایل گرمایشی را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد از کشاورزان و باغداران خواست تا تدابیر لازم برای جمع آوری محصولات کشاورزی آسیب‌ پذیر در برابر وزش باد و کاهش دما را انجام دهند.

ملک زاده همچنین از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و افزود: بر اساس هشدار سازمان هواشناسی در برخی از نقاط شهرستان های ابرکوه ، تفت، مروست، مهریز و هرات شاهد بارش باران و احتمال بارش برف در قله ها هستیم و بر همین اساس احتمال جاری شدن رواناب و لغزندگی جاده در معابر عمومی وجود دارد.

وی از ورود این سامانه بارشی از امروز خبر داد و افزود: با توجه به اولین بارش سال آبی استان، احتمال لغزندگی در معابر وجود دارد که نیاز است در تردد وسایل نقلیه فاصله طولی رعایت شده و حتی المقدور از فعالیت های کوهنوردی پرهیز شود.

منبع: tahlilbazaar-308943

دسته بندی: اقتصادی
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید